«Ақмола облысы білім басқармасының Шортанды ауданы бойынша білім бөлімі Бозайғыр ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Бозайгыр отдела образования по Шортандинскому району управления образования Акмолинской области»

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

«My family» Ағылшын тілі сабағы.

22.04.2017

Цель: воспитывать

внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим

родным.

Задачи:

  • Повторить
  • буквы, звуки, буквосочетания.
  • Тренировать
  • в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в
  • вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).
  • Учить
  • воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на
  • пленке.
  • Учить
  • разыгрывать сценку по теме «My family».
  • Учить
  • рассказывать о своей семье.
  • Тренировать
  • в написании лексики по теме.
  • Учить употреблять
  • глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.
  • Учить
  • составлять предложения из слов по теме.

Дополнительные пособия: аудиозапись (2

песенки по теме: ABC-song, песенка об алфавите, запись к учебнику; песенка “The

more we are together”), карточки букв и транскрипционных знаков, табличка

глагола to be в его разных формах в Present Simple, рисунок ABC, рисунок семьи,

семейные фотографии, предметы для сценки по теме (настольная лампа, тетрадки с

оценками, альбомы и фломастеры).

ХОД УРОКА

I. Начало урока. Организационный момент

Teacher:

Stand up, children. Let’s begin our lesson. 

Good morning! Good morning! Good morning to you!

Good morning, my children! I’m glad to see you!

Pupils:

Good morning! Good morning! Good morning to you!

Good morning, our teacher! We are glad to see you!

Teacher: Sit down,

children. Answer my question: How are you?

Pupils:

I’m fine, thanks.

I’m fine too, thank you.

Teacher: Children, ask me

the same question.

Pupils: How are you?

Teacher: I’m fine too, thank you!

II. Представление темы и задач урока

Teacher: Children, look

at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small

poem (стишок с гимнастикой для пальцев рук).

Mother, father, sister, brother 

Hand in hand with one another.

– Сегодня на уроке мы будем повторять буквы, буквосочетания, звуки, слова

по теме, чтобы уметь отвечать на вопросы, беседовать, рассказывать о своей

семье и выполнять тесты.

III.Фонетическая зарядка

Teacher: Our topic is

called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.

Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the

letters and the sounds.

The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:] 

The letter – Bb; the sound – [b]

The letter – Cc; the sound…

Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me,

please. Let’s sing the song all together. 

Well done! Thank you!

IV. Отработка лексики по теме “My family”

Teacher: Let’s repeat

some rules of the spelling. Spell the letters, please (буквосочетания на таблицах):

th (язык между зубами, с голосом, звонко и без голоса, глухо).

-er (в конце слов, безударный звук э).

о (перед n, th – краткий звук а).

gh не произносится.

au – долгий звук о в слове «дочь».

Используются карточки транскрипционных знаков.

Teacher: Read the words on the

blackboard (слова на карточках, буквосочетания  в них выделены красным,

зеленым и синим цветом).

  1. mother
  2. brother
  3. father
  4. grandmother
  5. grandfather
  6. daughter 
  7. son
  8. aunt
  9. sister
  10. uncle
  11. family

– Children, remember these words, please.

V. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах,

песенка в вопросах и ответах

Teacher: We are going to

talk about our families.

1) Let’s sing the song “How is your mother?”

How is your mother?

She’s fine, thanks.

How is your father?

He’s fine, thanks.

How is your sister?

She’s fine, thanks.

How is your brother?

He’s fine, thanks.

2) Мини-диалоги (вопросы и ответы по теме на основе спетой песенки).

Teacher: And now, children, I want you to ask each other about

your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please. 

Pupil1: How is your

mother (sister)?

Pupil2: She’s fine,

thanks.

Pupil1: How is your

father (brother)?

Pupil2: He’s fine,

thanks.

Pupil1: How are you?

Pupil2: I’m fine too,

thanks.

3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.

Teacher:  Children, answer my questions about your

families, please.

1. What is your mother’s (father’s, sister’s,

brother’s) name?

Pupils:

My mother’s name is…

My father’s name is…

My sister’s name is…

My brother’s name is…

2. How is your mother (sister)?

Pupils: She’s fine,

thanks.

3. How is your father (brother)?

Pupils: He’s fine,

thanks.

Физкультминутка

Teacher: Children, let’s

have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and

recite the poem. 

Hands up.

Hands down.

Hands under the table.

Sit down.

VI. Представление сценки по теме “My family”

Teacher: And now we can

see a scene on our topic. Look at our actors, please. They are a mother, a son

and a daughter. Listen to the conversation and understand it.

Вечер. Дети дома. В ожидании мамы с работы они рисуют.

Стук в дверь.

Son: It’s mummy!

Daughter: It’s mummy!

Son: Hello, mummy!

Daughter: Hello, mummy!

Mother: Hello, my

children! How are you, my sonny?

Son: I’m fine,

thanks. I’ve got the five! 

Mother: I’m very glad!

Thank you! How are you, my daughter?

Daughter: I am not so

good. I’ve got a bad mark.

Mother: Don’t cry, my

darling!

Daughter: My mother is so

kind! I love my mummy!

Son: I love my mummy

too!

Mother: I love you, my

dear children, too!

Teacher: Thank you,

children. You are good actors. Go to your places, please.

VII. Монологи по теме. Описание семейных фотографий.

Аудирование речи учителя и одноклассников

Teacher: And now,

children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my

photos, listen to me and understand. 

It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is

… It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is…

It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My

son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.

Teacher: Children,

describe your photos, tell us about your families, please.

Pupils: Look at my

family photos.

It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is… 

It’s my father. My father’s name is … 

It’s my sister. My sister’s name is… 

It’s my brother. My brother’s name is…

It’s me. My name is …

I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.

Teacher: Children, thank

you for the stories about your families. You are happy children, you have very

good families!

VIII. Работа по правописанию лексики по теме “My

family”

Teacher: Children, we

learn to write the words on our topic.

Teacher: The task 1. Look

at the blackboard. You can see some words on the blackboard. Find the mistakes

in the words and correct them, please. Write the words on the blackboard

correctly.

1.ankl

2. san

3. dote

4. famili

5. ant

6. siste

7. mathe

8. fathe

9. granmathe

10. brathe

Первое задание закрывается от учеников.

Teacher: The task 2. Fill

in the words on the cards with the missed letters.

  1. gran_m_ther
  2. br_ther
  3. dau_ _
  4. ter
  5. _n_le
  6. a_nt

Для сильных учеников – задание более сложное. Записать из транскрипции

по-английски слова: мать, бабушка, сестра, отец, семья.

Teacher: Are you ready

with your tests? Give me your tests, please. Thank you.

Teacher: The task 3.

Let’s repeat the forms of the verb to be.

              

to be

I am    

               We

are

You

are             

You are

He

is                  

They are

She is 

It is

– And now, children, fill in the sentences with the

right forms of the verb to be, translate the sentences into Russian. Таблица с формами

глагола “to be” закрыта.

  1. I __ a
  2. pupil.
  3. You __
  4. my brother.
  5. She ___
  6. her mother.
  7. We ___
  8. sisters.
  9. He ___
  10. his father.

Задания для сильных учеников.

– Make up sentences, translate the sentences into

Russian.

  1. he,
  2. father, is, my
  3. she,
  4.  his, is, sister
  5. I, his,
  6. am, brother

Teacher: Are you ready

with your tests? Give me your tests, please. Thank you.

IX.Заключительный этап. Подведение итогов

Teacher: We are good

friends in our families. We love each other very much. Look at the picture of

the family. Let’s sing the song “The more we are together” (с жестами).

The more we are together, together, together,

The more we are together, the happier we are.

For your friend is my friend,

And my friend is your friend.

The more we are together, the happier we are.

– Our lesson is over. I thank you for your good work.

Your marks are following…  Your homework for the next lesson is to write

the crossword on our topic “My family”. (Учитель убеждается в

том, что ученики поняли домашнее задание). Good bye, my dear girls and boys!

 

Просмотров: 273


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст